Menu strony

Firmy nie chcą stron internetowych

Polskie przedsiębiorstwa są coraz bardziej przekonane, że powinno się korzystać z internetu - wynika z badań SMG/KRC, nakazany przez Google'a. Jednak nadal bez mała połowa z nich nie ma osobistej strony w sieci

Według danych SMG/KRC reklama w internecie to najczęściej wymieniana przez właścicieli firm forma promocji. Korzysta z niej 73 proc. przedsiębiorców (z tej grupy, która w ogóle się ogłasza), zarazem kurczy się znaczenie ulotek - w zeszłym roku korzystało z nich ok. 45 proc. firm, w tym roku ten odsetek spadł do 37 proc.

Mimo rosnącego znaczenia internetu nadal aż 47 proc. małych i średnich firm nie ma własnej strony internetowej. Co więcej, w przypadku firm (polecamy zajrzyj koniecznie) zatrudniających do trzech osób, 46 proc. w ogóle nie planuje zakładać strony.

Dlaczego? Jak czytamy w sprawozdaniu przeważają opinie: "Moja firma nie potrzebuje strony WWW", "Nie będzie to w ogóle miało pozytywnego wpływu na działalność mojej firmy".

SMG/KRC zadawało tez pytania też o promocję w sieci przedsiębiorstw, które mają zagranicznych klientów - te co prawda częściej posiadają stronę internetową niż firmy "nie-eksportowe" (64 proc. wobec 43 proc.). Ale używają głównie z e-maila, strony z obcojęzycznymi wersjami ma tylko 35 proc.

Google pokazało te badania przy okazji podsumowania trwającej od dwóch lat akcji "Internetowa rewolucja" (szkolenia dla firm z promocji w sieci, w jej ramach firmy dostają za darmo m.in. rejestrację wybranego adresu internetowego czy kupon na reklamę Google'a w wyszukiwarce). W przeciągu dwóch lat do akcji przystąpiło ponad 50 tys. firm, dodatkowo 7,5 tys. przedsiębiorców wzięło udział w szkoleniach.

Google zapowiada, że będzie nadal przekonywało firmy, by zainwestowały w internet, przede wszystkim przed Euro 2012.

Artykuł powstał we współpracy z - księgowość internetowa firm (polecamy https://www.forsel.pl/kredyty-dla-firm/kredyt-hipoteczny)
Na podstawie: ifirma.pl
19-09-16 15:05:04