Reklama jest dźwignią handlu – właściwie każdy słyszał to powiedzenie i zdaje sobie sprawę z tego, ile znajduje się w nim racji, zwłaszcza w momencie, gdy prowadzi swoje
przedsiębiorstwo. Reklama przybiera przeróżne formy, w zależności od faktu, w jakim miejscu są potencjalni reklamobiorcy, jakie istnieją
media i w jakich miejscach można zamieścić skuteczną, rzucającą się w oczy reklamę, która wgryzie się w pamięć.
Na samym początku była to rzecz jasna poczta pantoflowa i nawoływanie – liczni rzemieślnicy w minionych wiekach, chociaż jeszcze nie wiedzieli jeszcze o tym, czym jest promocja
marki, jak skutecznie i trwale promować własne
usługi i stragany, rozpowszechniali pozytywne plotki na swój temat i krzyczeli do przechodniów, by ci zajrzeli właśnie do nich. Następnie wykształciły się reklamy w gazecie, radiu, nie tak dawno temu: w telewizji, Internecie... powstało trochę mediów, jakie dzisiaj są jedną wielką przestrzenią reklamową. Reklamy są obłożone stosownymi ustawami, zakazami i nakazami ograniczeniami, istnieją
fachowcy od reklamy w Internecie i
producenci reklam w telewizji.
Przedsiębiorcy szukają jednak czegoś nowatorskiego, nawet jeśli wykorzystują do takiego celu raczej stare pomysły. Wciąż widoczne są reklamy na witrynach sklepowych, chociaż obecnie są to bardziej
elementy bardziej złożonej kompozycji. Naklejki na szkło naklejone na wystawie sklepowej w galerii handlowej, gdy przychodzi czas promocji, podkreślają ogólny wystrój całości witryny i ewentualnie przekazują lakoniczną wiadomość o osiągalnym rabacie.