Menu strony

Programy lojalnościowe – efektywne wsparcie sprzedaży

Dobrze zaprojektowane programy lojalnościowe mogą stanowić znakomitą platformę komunikacyjną z grupą kluczowych klientów, gdzie wymiana zdobywanych przez klientów punktów na określone towary stanowi rodzaj dialogu. To, że klienci zyskują możliwość wymiany zebranych punktów na nagrody, stanowi często bardzo silny element w ich pozyskiwaniu i przez długi czas jest dominującym elementem dialogu.


Program lojalnościowy
Z czasem dialog można uzupełniać o inne, wartościowe z punktu widzenia firmy, elementy stanowiące dla niej realne wsparcie sprzedaży. Dla firmy, która tego typu program wciela w życie, katalog z nagrodami może być doskonałym narzędziem informowania klientów o niej samej oraz o jej ofercie. W takim dialogu najważniejszy i często najbardziej decydujący jest początek dialogu, w czym rzecz jasna znakomicie może pomóc dobrze „skrojony” program lojalnościowy, który może wywołać pozytywną reakcję klienta.

Jak myślisz? Czy ten wątek jest zajmujący? Jeżeli tak, to kliknij w odnośnik oraz przeczytaj praktyczne informacje (http://zawiesiawroclaw.pl/category/haki) - pochłoną Cię kompletnie.

Jeśli to się uda, ważne jest, aby na tym dialogu z klientem nie kończyć, tyko go kontynuować poprzez wprowadzanie nowych elementów i wątków. Dotrzymywanie składanych w ten sposób obietnic przesądza o tym, czy firma będzie wiarygodna w opinii klientów. Wizja programu powinna pozwalać na jego ewolucję tak, aby dialog stawał się jak najbardziej efektywny, a lojalność klientów wobec firmy stawała się dla nich czymś oczywistym, wręcz niezauważalnym.

Rozwój programu powinien z grubsza przebiegać w następujących etapach:
elementy transakcyjne, które mają rozpocząć i uaktywnić relację,
baza klientów podlega segmentacji i stanowi źródło wiedzy dla firmy,
tworzenie indywidualnych komunikatów do określonych segmentów,
bodźce komunikacyjne są wzmacniane poprzez stałą intensyfikację działań nietypowych.

Program lojalnościowy może być tez idealnym narzędziem dla przedstawicieli handlowych, którzy mogą wykorzystywać go do nawiązywania bezpośrednich relacji z klientami. W przypadku jeśli dystrybucja firmy działa na poziomie hurtowni, program taki może tez z z powodzeniem sprawdzać się w przypadku monitorowania sprzedaży detalicznej.
Na podstawie: Firma Profill
19-03-18 10:19:04