Menu strony

Badanie opinii klientów

Badania satysfakcji klientów to kluczowa sprawa dla każdego właściciela firmy, który stara się, by zawsze zapewniać kupującym wysoką jakość produktów i usług. Tego typu analizy należy przeprowadzać regularnie, gdyż zadowolenie klientów musi być cały czas sprawdzane, dzięki czemu można wdrażać na bieżąco modyfikacje.


Sprawdź też

Czym jest właściwie wewnętrzny audit

spotkanie załogi, biznes
Audytor to profesja powszechnie uważana za bardzo dobrą. Jest to postać o wyjątkowych umiejętnościach, której kwalifikacje wykraczają sporo poza dział księgowości. Bo przecież sprawy rachunkowe to główny przedmiot zainteresowania audytora. Przeprowadzając kontrole w różnych instytucjach, tego typu specjalista musi dokonać dogłębnej analizy kosztów, skontrolować finanse. Najczęściej też udziela porad w sprawach finansowych. Musi więc posiadać o wiele szersze spojrzenie na całość, niż zwykły księgowy w konkretnej firmie. Zazwyczaj sporządza dodatkowe raporty i sprawozdania.
Jeszcze więcej pracy mają audytorzy branżowi.


Badania satysfakcji klientów (http://www.secretclient.com/rodzaje-badan/68-badania-satysfakcji-b2c-b2b.html), które realizuje się zwyczajnie prosząc o wypełnianie kwestionariuszy przez klientów są nierzetelne i zajmują dużo czasu. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest to, że konsumenci zwykle nie posiadają ochoty na wywiad. Dodatkowo jeżeli obok odpowiadającego jest ankieter, nierzadko konsumenci krępują się, by mówić zgodnie z prawdą. Zatem trafnym wyjściem dla osób, które chcą mieć rzetelne rezultaty dociekań, jest technika typu tajemniczy klient (http://www.secretclient.com/). Zasadza się ona na tym, że do sklepu handlowego albo usługowego deleguje się , który incognito ocenia kadrę i zapisuje swoje obserwacje. Pracownicy nie wiedzą, że ten konsument jest tak naprawdę badaczem, więc zachowują się naturalnie, tak jak zawsze. Metoda ta została wymyślona po tym, jak zauważono minusy zwyczajnych wizytacji w miejscach pracy – świadomi wizyty przełożonych pracownicy po prostu często udają.

Badania satysfakcji klientów metodologią tajemniczy klient gwarantują miarodajne efekty, które umożliwiają zrealizowanie potrzebnych reform. Taki eksperyment może sprawić, że wywalony z posady zostanie człowiek, który łamie wszelkie zasady i tym sposobem odstrasza konsumentów do zakupów w sklepie. Najlepiej więc realizować takie badania satysfakcji klientów w miejscu, gdzie notuje się niewielki zysk. Idealnym sposobem jest zrealizowanie szybkich ankiet nt nastawienia pracowników w danych punktach, a potem posłanie specjalisty od analiz typu tajemniczy klient i określenie, czy naprawdę ludzie z obsługi zachowują się niewłaściwie.
17-08-18 06:32:05