Menu strony

Czy wielkopowierzchniowe ogłoszenia reklamowe znikną z naszych miast? Alternatywne sposoby reklamy.

Od kilku lat słyszy się o pomyśle zastosowania ustawy zabraniającej montowania dużych reklam w centrach miast. Argumenty rzeczywiście mogą być ważne - szpecą obraz miast, zasłaniają ładne budynki, starówkę, są podświetlane bardzo wyraźnymi światłami, które nie pozwalają zasnąć mieszkańcom. Każdy płot, balustrada czy nawet przystanek zamieniają się w słupy ogłoszeniowe. Przemierzając miasto po chodnikach mijamy potykacze z ogłoszeniami lokalnych przedsiębiorców. Ale obrzeża też nie wyglądają lepiej – jadąc drogami dojazdowymi na poboczu zauważymy to samo – wolnostojące reklamy o różnej wielkości. Czy inne metody reklamy zaistnieją i wyłonią się na pierwszy plan gdy zupełnie usuniemy banery?

Jeżeli miasta faktycznie uchwalą ustawę, to pewne, że firmy sięgną po inne spektrum środków i uruchomią inne kanały dotarcia do przyszłych klientów. Wiele wskazuje na to, że zwiększy się ilość materiałów drukowanych, ale w dużo mniejszym wydaniu niż banery reklamowe. Warszawa jest tego świetnym przykładem, ponieważ jako pierwsze miasto wprowadziła wachlarz różnych technik reklamy, których uczą się od niej inne duże i mniejsze miasta. Przykładów nie trzeba daleko szukać – firmy, na przykład na tej stronie, aby być zauważone, praktykują nietypowy, ale dobrze widoczny rodzaj ulokowania – np. przez szczudlarza lub wielką maskotkę firmy. Niestety, we znaki daje się też natrętne ulokowanie (do skrzynek pocztowych, za wycieraczki samochodów). Niektóre firmy inwestują w rozdawanie malutkich, ale pięknie wydrukowanych kalendarzy przed rozpoczęciem nowego roku, a przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego – planów lekcji z logotypami np. większych szkół językowych, prywatnych przedszkoli albo placówek oferujących zajęcia dodatkowe dla dzieci i młodzieży.
billboard reklamowy
Dobrze przygotowana grafika i ładnie wydrukowane materiały będą miłe dla oka, ale (zobacz tutaj) wszystkie druki mają to do siebie, że są chwilowe i niewiele trzeba, aby je wyrzucić. Nie ma żadnej pewności, że nawet wyraźne, rzucające się w oczy ulotki, spójne wizualnie z logotypem i kreacją firmy, przyciągną naszą uwagę na dłużej. Nadejdzie teżinwazja innej reklamy zewnętrznej – blokujących miejsca parkingowe samochodów z czymś w rodzaju przyczepki z ogromną reklamą albo reklamą na dachu samochodu czy potykaczy. Możliwe, że do łask wróci reklama w prasie, choć uważa się, że nie przynosi ona pożądanych rezultatów.


Sprawdź też

Spedycja wspaniały pomysł na biznes Przeczytaj cenne informacje!

Transport towarów
Czymś zupełnie normalnym jest to, że jeżeli jakiś człowiek ma większe oczekiwania od życia, otwiera własny biznes. Chociaż naturalnie wcale nie jest powiedziane, że to reguła. Jednakowoż fakty są takie, iż czymś ze wszech miar istotnym jest to by mieć na uwadze, że zakładanie firmy nie jest proste. I nie chodzi tutaj nawet o nadmierną biurokrację bądź brak pieniędzy, lecz chociażby brak sensownych pomysłów, jaką tak naprawdę firmę warto założyć.

Agencje reklamowe są zdania, że podstawową zaletą banerów jest fakt, że wszyscy poruszający się ulicami miast - czy to piechotą, czy autem, czy transportem publicznym, je widzą. Oczywiście wiele osób uważa, że siłą rzeczy na nie patrzy, ale nie widzi, czego dotyczy reklama i że nie zapamiętuje tego, co sprzedają banery reklamowe. Warszawa ma taką liczbę mieszkańców, a reklam stale przybywa, więc pewnie przynoszą dochód i działa tu raczej podświadomość i zapamiętywanie obrazów nawet, jeśli patrzymy na nie tylko przez ułamek sekundy. Reklama to kreatywna branża, jeżeli ustawa naprawdę zaistnieje w miastach, alternatywy pojawią się szybciej niż myślimy.
19-03-15 07:20:03