Menu strony

Jak zmieniało się Zumi.pl

Lokalizator internetowy Zumi
Zumi to marka, która upowszechniła nową definicję lokalizatorów na w sieci. zaistniało w sieci blisko 5 lat temu. W założeniu miało zapełnić lukę na krajowym rynku klasycznych książek teleadresowych, który natenczas nie wykorzystywał potencjału, tkwiącego w prężnie rozwijającym się internecie. skutecznie zrealizowało postawione przed nim cele. W ciągu dwóch lat zyskało w rodzimym sektorze e-yellow pages pozycję nr 1. Analizy prowadzone przez SMG/KRC NetTrack potwierdziły, że przynależy do kręgu kilkunastu najczęściej odwiedzanych witryn polskiego internetu.

Oo początku powstania rozwinęła się nie tylko tradycyjna wersja serwisu ale powstała również ta na urządzenia mobilne. Wyszukiwanie miejsc czy usług typu: klimatyzacja (klimatyzatory przenośne) Kraków, deweloper Warszawa nigdy nie było tak od momentu swojego powstania ciągle optymalizuje swój produkt, realizując w ten sposób hasło: „Więcej o firmach, produktach, usługach.” Aktualnie internauci mogą nie tylko znaleźć dane teleadresowe szukanej firmy, przedsiębiorstwa czy urzędu, ale dodatkowo wytypować drogę dojazdu, obejrzeć wideo wizytówkę czy sprawdzić dane gromadzone w KRS. jest dodatkowo największym w skali kraju agregatorem ogłoszeń nieruchomościowych, pochodzących ze współpracujących portali ogłoszeniowych. Poprzez publikację wysokiej jakości zdjęć lotniczych w kluczowych miastach Polski osoba zainteresowana zakupem lokalu czy mieszkania może za pomocą lokalizatora bez problemu przekonać się nie tylko jak prezentuje się okolica wybranej nieruchomości, ale również gdzie znajduje się najbliższy bankomat, punkt medyczny, plac zabaw dla dzieci bądź przystanek komunikacji miejskiej. Może również szybko sprawdzić dojazd do pracy autem czy autobusem bądź tramwajem.


W 2009 r., przechodząc od zwykłej informacji bazującej na dwuwymiarowych mapach i zdjęciach do trzeciego wymiaru, wprowadziło innowacyjną opcję pod hasłem Ulica 360 – oferującą wirtualny spacer na terenie centrum kilkunastu największych polskich miast. Usługa dotyczy ponad 200 km ulic i prezentuje ponadto blisko 2000 niekomercyjnych wirtualnych panoram, pozwalając zwiedzać wnętrza kościołów, muzeów i innych interesujących obiektów. Od ponad roku mieszkańcy 8 największych miast mogą wyznaczyć trasę przejazdu między wybranymi punktami w oparciu o komunikację miejską – tramwaje, busy, a w stolicy także metro. Nowa funkcjonalność łącząca obowiązujące rozkłady jazdy działa m.in. w Krakowie, Łodzi, Szczecinie czy Warszawie. Rezultat wyszukiwania to lista propozycji połączeń z opisem trasy, informacją o środku lokomocji, godzinie odjazdu, czasie dotarcia do i z przystanku, przybliżonym czasie potrzebnym na przesiadkę oraz łącznym czasie przejazdu. Na mapie prezentowana jest cała trasa podróży z naniesionymi przystankami. zmienia się i wprowadza następne innowacje wraz z rozwojem technologii. Dobrym tego dowodem jest opcja wyszukiwania dostępnych w bazie usług a także firm, za pomocą skalowania i zmiany obszaru mapki. To dość ważne ułatwienie, pozwalające na bardziej precyzyjne określenie obszaru poszukiwań. Po powiększeniu lub pomniejszeniu mapy oraz jej przesunięciu internauta zyskuje nowe, na bieżąco aktualizowane wyniki, adekwatne do wskazanego obszaru. Kluczowe z punktu widzenia użytkownika funkcje są dostępne zawsze po kliknięciu prawym przyciskiem myszki. Dzięki temu można szybko usytuować na mapie własny punkt, wytypować trasę przejazdu, zarówno autobusem, tramwajem czy własnym autem, ustalić dokładne współrzędne geograficzne. Tak wyznaczone miejsce na mapie, można wysłać z rekomendacją znajomemu np. mailem. wyznacza także trendy gdy chodzi o aplikacje mobilne. Z serwisu mogą bez trudu korzystać właściciele komórek z systemem Android oraz iPhone oraz użytkownicy iPad’ów. W aplikacjach zostały użyte najnowsze możliwości techniki związane z geotargetowaniem i tzw. rozszerzoną rzeczywistością (ang. Augmented Reality).

Wyszukiwanie lokalizacji w Zumi Lajt jest równie łatwe jak w przypadku wersji tradycyjnej. Wystarczy jedynie sprecyzować zapytanie do słowa kluczowego opisującego wybrany cel oraz wskazać konkretną lokalizację. Wysyłając zapytanie typu: apteka kraków, apteka łódź, doradztwo podatkowe poznań otrzymujemy dokładną listę wraz z adresami i zaznaczeniem na mapie.
Przygotowane przez: Katarzyna Baranowska
18-11-27 08:16:01