Szkolenia są najczęściej prowadzone przez osoby dobrze zorientowane w temacie i skuteczne, jednak, jak i przy innego rodzaju współpracy biznesowej, warto sprawdzić referencje danej firmy. Szkolenia z negocjacji są pod tym względem bardziej złożone. Negocjacji może uczyć każdy, dlatego, należy zwrócić tu szczególną uwagę na poziom wykształcenia, kompetencje i doświadczenie osoby, która zachwala swoje usługi. Kursy z negocjacji najlepiej kupować u doświadczonych firm szkoleniowych specjalizujących się w tematyce biznesowej, najlepiej, by prowadzący nauczanie mieli doświadczenie w pracy z klientem korporacyjnym np. psychologowie biznesu. Przed podpisaniem umowy warto umówić się na wstępny pokaz szkolenia (np. na ), a przede wszystkim należy poznać jego tematykę przed złożeniem podpisów. Co więcej warto wziąć udział w ćwiczeniach przeprowadzanych dla pracowników (nawet w roli egzaminatora), by sprawdzić poziom merytoryczny i poziom zaangażowania danej firmy.
Rynek kursów będzie stale rósł, bo zawsze będą istnieć ludzie, którzy będą chcieli się uczyć. Zawsze jednak pozostanie pytanie o kompetencje nauczycieli, dlatego warto zwrócić uwagę na coraz częściej zamieszczane rankingi firm.