Menu strony

Korzyści zajęć konsultingowych i pozostałych podnoszących umiejętności

Konsultowanie utożsamiane jest z wieloma profesjami i zawodami. Najpopularniejsze są oczywiście miejsca pracy konsultantów telefonicznych. Doradzanie i sugerowanie klientowi nie kończy się jednakże na słuchawkach telefonów. Działy Public Relations, koordynatorzy prac tymczasowych i masy innych „pośredników” poszczególnych usług dbają o kontakt i długofalowość relacji z interesantem, na różnych płaszczyznach.
szkolenie
Nie jest to prosta sprawa jak początkowo mogłoby się wydawać. Konsulting – kojarzony przeważnie z oferowaniem i nachalnym „wciskaniem pod sprzedaż” wymaga stosownego przygotowania. Za reklamowaniem i informowaniem klienta stoją w praktyce dziesiątki godzin szkoleń, które wybrani pracownicy przechodzą z uwagi na przyszłych odbiorców. Różny jest tylko tok szkoleń - inny dotyczy konsultantów w branży telefonicznej, inny handlowców, jeszcze inny specjalistów bankowości detalicznej (sprawdź więcej: ).

Sprawdź też

Badania marketingowe – komu przeznaczone?

książka
Ponad pół wieku temu narodził się marketing. Od tej chwili naukowcy kreują nowe teorie, a fachowcy w biznesie oraz w wyspecjalizowanych agencjach parają się realizacją. Dzisiaj każda działalność biznesowa, która pragnie rozwijać się dobrze, musi skutecznie zajmować się dziedziną szeroko zakrojonej promocji.


Wspomniane konsultingowe branże łączy ten sam, długofalowy cel – wykreowanie pozytywnego wizerunku sprzedawcy i przekonanie klienta do skorzystania z usług. Konsultujący są fachowcami w słownej prezentacji, lecz podjąć tą pracę i stanowisko może aktualnie niemal każdy wytrwały. Wystarczą chęci, determinacja i umiejętność „gry na czas”, kolejne argumenty z rękawa, płynna wymowa itp. Takie referencje to klucz, od którego zależy powodzenie w przyszłej pracy konsultanta, na każdym szczeblu.

Pracownicy szczebli ds. public relations, marketingu itd. podnoszą swoje umiejętności doradcze przez
szkolenie
kolejne szkolenia obsługi klienta. Podstawą pozostaje wciąż klient i jego potrzeby, przy czym nie zapominamy też o nowinkach i podejrzeniu konkurencji. Pozostanie w tyle równa się zmniejszeniu potencjalnych klientów, którzy korzystali z naszych usług. A to oznacza niższe zyski i niepokój pracodawcy, który może zacząć szukać bardziej miarodajnego konsultanta. Nie jest to groźba – trafienie na nieprzyjemny projekt czy zwyczajnie gorszy okres pertraktacji z klientami jest odczuwalny z kolejną wypłatą. Na dłuższą metę jest to nie do utrzymania.

Sposoby mówienia, właściwa autoprezentacja i umiejętności w zakresie obsługi klienta – to wszystko poznawane już na szkoleniach i decyduje o sukcesie w pracy konsultingowej (kontakt).
18-06-22 07:38:03