Menu strony

Odwołany lot odszkodowanie - co zrobić kiedy nam się to zdarzy

Biura lotnicze to świetna sprawa. Zresztą sam lot to super rzecz. W bardzo krótkim czasie dostajemy się z jednego miejsca do drugiego. Nie musimy się niczym przejmować, wystarczy z odpowiednim wyprzedzeniem zjawić się na lotnisku. Czasem jednak lot może się okazać spóźniony a bywa, że jest odwołany lot odszkodowania. Jeśli chodzi o odszkodowanie, to można się o nie starać za każdym razem. Nie ma znaczenia, czy wykupiliśmy ubezpieczenie na konkretny lot i tak powinniśmy dostać przynajmniej część środków, które zainwestowaliśmy w bilet.


Sporo zależy od tego, czy zgadzamy się na to, że np. polecimy innym rejsowym samolotem. Oczywiście w takiej sytuacji linie lotnicze również powinny nam dać coś ekstra, ale to zależy od konkretnych linii lotniczych, z którymi zawarliśmy pewną umowę, bo kupno biletu lotniczego, to nic innego jak umowa, zawierana między liniami lotniczymi a pasażerami.

Co kiedy lot będzie odwołany

samolot na pasie startowym
W większości przypadków przysługuje nam odwołany lot odszkodowanie (odszkodowanie za odwołany lot). Kiedy wybieramy się na lotnisko najczęściej jesteśmy podekscytowani. Cieszymy się, na wzniesienie się do nieba. Choć bywa też tak, że niektórych oblewają zimne poty. Oczywiście wszystko jest zależne od osoby. Stresować może również przechodzenie przez kontrolę bezpieczeństwa i inne lotniskowe procedury. Jednak chyba najbardziej pasażerowie będąc jeszcze na lotnisku denerwują się tym, że ich odwołany lot odszkodowania. Kiedy dowiadujemy się - http://adwokat-jurendt.pl - o opóźnieniu a mieliśmy jakąś przesiadkę na którymś lotnisku, to też możemy być poddenerwowani. Jednak, gdy dociera do nas, że lot został odwołany, to zastanawiamy się, co dalej. Przewoźnik musi nam coś zaproponowaćlub zwrócić kasę za bilet lub zaproponować inny lot w cenie już kupionego biletu. Za niedogodności wiążące się z odwołaniem lotu też przewoźnik powinien się zreflektować.


Wiele jest zależne od konkretnego przewoźnika, ale na sto procent każde linie lotnicze mają obowiązki wobec pasażerów, którzy wybrali ich usługi. Dlatego trzeba się z tym fantem w jakiś sposób uporać. Ale, jeżeli nie dostaliśmy żadnej propozycji od przewoźnika i ten nie odpowiada na nasze pytania, czy wnioski, wtedy powinnismy pójść po poradę prawną, dowiemy się, co dokładnie należy w takiej sytuacji zrobić. Pamiętajmy, że nawet za lot opóźniony, więcej niż dwie godziny coś nam się należy. Niektórzy mogą się zbulwersować, że jak pociąg się spóźnia 3 albo 4 godziny, to nikt pieniędzy nie oddaje, a warto zadać pytanie, czy ktoś był upomnieć się o swe pieniądze?
19-04-13 08:42:02