Menu strony

Czy podróż samolotem to wygoda i ekonomia czasu? Naturalnie, jednak nie zaszkodzi zapoznać się z prawami, które stoją na naszej straży.

Wyprawy kształcą – to zdanie słyszymy od wielu ludzi i sami ich doznając mało przypuszczalnym jest, że się z nimi nie zgodzimy. Każda wycieczka związana jest jednakże z nieodzownością transportu. Jaki typ wybierzemy zależy już od nas i naszego zasobu finansowego, a także ekstra okazji udostępnianych w sieci.

poczekalnia lotniska
Transport kolejowy wydaje się być idealnym rozwiązaniem, aktualnie również w Polsce. Mamy dużą powierzchnię, co umożliwia spacerowanie po pociągu i rozprostowanie nóg. Szczególnie chodliwe są wagony przedziałowe, które gwarantują pewnego rodzaju prywatność. Nieszczęśliwie, w krajach zachodnich są one na ogół wybitnie drogie, a w mniej rozwiniętych podróż trwa nadmiernie długo. Auto jest komfortową opcją, ale dość kosztowną i wyczerpującą. Autobus – nazbyt długa podróż oraz zbyt niekomfortowa. Pomijając promy zostaje nam samolot. Jest to najczęściej wybierany sposób transportu, jeżeli wybieramy się na wakacje za granicę lub w daleką podróż, także biznesową. Zanim jednak wejdziemy na pokład ważne, aby zweryfikować jakie są prawa pasażera. Dowiedz się więcej tutaj - skylegal.pl

Prawa w Polsce

Niekoniecznie każdy zdaje sobie sprawę, iż przewoźnik lotniczy jest zmuszony osłonić opieką pasażerów w przypadku odwołania lotu, odmowy przyjęcia na pokład wbrew woli pasażera, czy niemałego opóźnienia lotu. Znamionuje to, że nie musimy martwić się nadplanowymi kosztami. Co ciekawe, w takiej sytuacji przypada nam prawo bezpłatnego wyżywienia i napojów, dwie rozmowy telefoniczne, faksy, dalekopisy bądź e-maile, a także kwaterunek w hotelu angażując w to transport pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania.


Odszkodowania

Lotnisko
Pytania budzą się ze zdwojoną mocą, gdy w grę wchodzi odszkodowanie za opóźniony lot (sprawdź na stronie). W Unii Europejskiej wprowadzono rozporządzenie WE 261 z 2004 roku, które stanowi ustawę stosującą się do praw pasażerów. Muszą je respektować wszystkie państwa, które są współuczestnikami porozumienia. Pewne jest, iż kompensatę winien dostać pasażer, któremu zgłoszono sprzeciw wejścia na pokład z powodu przepełnienia. Kolejne zarządzenie mówi, że jeżeli lot miał co najmniej 3-godzinne opóźnienie to partycypant podróży ma prawo do otrzymania zadośćuczynienia. Jednak, nie jest ono akceptowane w sytuacji, gdy opóźnienie jest wywołane warunkami nadzwyczajnymi, tj. atmosferycznymi lub strajkami.

Rozporządzenie, które weszło w życie w 2005 roku kompletnie zmieniło wizję praw pasażerów i warto dogłębnie się z nim zapoznać.
18-01-18 11:34:06