Menu strony

Programy lojalnościowe – z czym to się je?

Programy lojalnościowe są coraz powszechniejszymi i niezwykle cenionymi działaniami marketingowymi, bo mimo że są wydłużone w czasie, utrzymują relacje z klientami przy niższych nakładach finansowych w zestawieniu z typową reklamą. Wielu Polaków posiada kartę stałego klienta i miała z tego rodzaju programami kontakt. Program lojalnościowy B2B tworzy się po dokładnej analizie firmy, rynku, na jakim działa, kanałów dystrybucji itp. Program taki musi uwzględniać różnego typu aspekty prawne oraz podatkowe. Na koniec tworzona jest aplikacja do przetwarzania danych. Firmy opracowujące programy lojalnościowe oraz programy motywacyjne trudnią się również bieżącą obsługą programu. Organizują szkolenia dla pracowników w ich obsłudze, prowadzą infolinię programu, kupują i dystrybuują nagrody, na bieżąco reagują na zmiany w programach, obsługują reklamacje, tworzą raporty dotyczące działających programów.
Na co to komu?

Ideą programów lojalnościowych i motywacyjnych jest wzrost częstotliwości zakupu towarów i usług wśród konsumentów – klientów firmy wdrażającej program,
Programylojalnosciowe.pl - programy lojalnościowe
utrzymanie przy firmie grupy klientów przynoszących najwyższe dochody, wzmocnienie sprzedaży, reklama produktów i usług, zmiana wizerunku firmy, sprzedaż pakietów produktów, obniżki cen towarów, eventy, bonusy dla nowych klientów za współpracę, narzędzie do przekonania klienta do własnej marki. Dalsza część http://www.programylojalnosciowe.pl/program-lojalnosciowy-dla-firm.html

Czy ja mam w tym interes?

Programy lojalnościowe mogą jednak także być zagrożeniem dla płynności finansowej remitenta. Typowym przykładem mogą być linie lotnicze. Złośliwi marketingowy twierdzą, że gdyby wszyscy klienci zgłosili się po przyznane w różnych programach lojalnościowych mile, dla wielu linii oznaczałoby to koniec działalności. Nie mamy tu na myśli tanich linii lotniczych, gdyż klient wybiera je ze względu na niską cenę biletów, a nie bonusowe mile, które może „wylatać”.

Sprawdź też

Reklama na telebimie - kiedy dostarczy najwięcej korzyści?

telebim
Reklama na telebimie jest dziś wybierana coraz częściej, albowiem wiąże się z wieloma zaletami. Telebimy, to znaczy ekrany diodowe, ciągną uwagę potencjalnych Kontrahentów nawet z odległej odległości, oczywiście dlatego są współcześnie tak skuteczne oraz efektywne. Musimy jednak pamiętać o tym, że nie sam ekran jest istotny, ale to co się na nim wyświetla.


Konsumenci również okazują zniecierpliwienie, będąc bombardowanymi ofertami programów lojalnościowych na lotniskach, stacjach benzynowych czy gabinetach kosmetycznych. Trend ten podchwycili niektórzy remitenci, oferując karty "antylojalnościowe". Karty te nagradzają ich posiadacza za zakupy w jak najróżniejszych sieciach. Programy te zdobywają dopiero popularność i nie wiadomo, czy się przyjmą.
Więcej na http://www.programylojalnosciowe.pl/
18-06-22 14:48:05