Menu strony

Marketing relacji - zainwestuj w swoją firmę

Wielki handel rządzi się swoimi prawami. Aby odnosić sukcesy, trzeba nauczyć się, jak się w nim poruszać. W każdym interesie chodzi w rzeczy samej o to, by zarabiać na nim kasę. Dlatego trzeba wszelkimi możliwymi ścieżkami trafiać do nowych odbiorców. To przecież oni są naszą siłą napędową.
Mocne wejście Twojej firmy
Bardzo ważne jest, aby nieustannie obserwować wahające się trendy na rynku i szybko działać. Jest mnóstwo sposobów na to, aby przyciągnąć klienta. Ale jeszcze ważniejsze jest to, by jakimś sposobem go zatrzymać. A to nie zawsze się udaje. Na szczęście, mądrzy ludzie wymyślili marketing (zobacz agencja marketingu bezpośredniego) relacji (czytaj więcej), pojęcie, które od dawna funkcjonuje w handlu.

Marketing relacyjny opiera się na zawiązywaniu i utrzymywaniu długotrwałych relacji z odbiorcą. Z tym, że nie mamy na myśli tutaj miłych asystentów sprzedaży, którzy zabawiają nas interesującą konwersacją, mając nadzieję, że kolejnym razem przyjdziemy znów na luźną pogawędkę, a przy okazji kupimy sobie coś nowego. Ten rodzaj marketingu skupia się głównie na usługach, które oferujemy klientom. Na bazie tej wiedzy narodził się program lojalnościowy to kolejna z prób zatrzymania klienta na dłużej. Jeżeli się nad tym dłużej zastanowimy, to prawie każda sieć marketów posiada dokładnie coś takiego. A jeżeli zaglądniemy do naszego portfela, okaże się, że mamy w nim co najmniej kilka kart stałego klienta. To właśnie przykład takiego programu. Dostając taką kartę, od razu jesteśmy informowani, że każdy zakup to jakiś konkretny bonus- punkt, albo większa obniżka. Tym sposobem dostajemy sygnał, że robiąc zakupy w tym sklepie jesteśmy w stanie zaoszczędzić. Pragniemy robić tu zakupy, ponieważ to się nam opłaca. Rzecz jasna, to się nastąpi w bliżej nieokreślonej przyszłości, ponieważ te punkty musimy jeszcze zebrać, jednakże obietnica jest godna uwagi.


Sprawdź też

Lojalność , czyli programy partnerskie- obecne obserwacje

sakupy
Lojalność kojarzona jest z pozytywnymi sytuacjami. W życiu prywatnym trudno jest zmierzyć poziom lojalności drugiej osoby, ale już w marketingu nie jest to aż tak skomplikowane. Wiele razy mieliśmy okazję słyszeć o programach lojalnościowych i na pewno sami w takowych, choć może nie zawsze świadomie, uczestniczymy. Mamy karty stałego klienta, które są oczywiście częścią tego typu programów. Programy lojalnościowe to sposób stosowany od długiego czasu, ludzie dzięki temu, że otrzymują kartę stałego klienta mają poczucie, że ktoś ich docenił.

Marketing relacji oraz wszystkie programy lojalnościowe odnoszą sukces wszędzie. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Lubimy być kuszeni. A jeśli możemy na tym rzeczywiście skorzystać, to dlaczego nie. Jeszcze jedna karta w naszym portfelu nie zrobi nam różnicy.

Zaintrygował Cię ten tekst? Jeśli tak, to w najnowszym linku (https://www.systempartnerski.pl/sieci-afiliacyjne) również przeczytasz coś, co będzie godne Twojej uwagi. Kliknij zatem tu!

/J]
18-12-17 09:15:01